Skip to content

INFORMACJE O INSTYTUCIE

Instytut Gordonowski to wyjątkowe miejsce, które wyrosło z pragnienia propagowania osiągnięć Edwina Eliasa Gordona – renomowanego pedagoga i psychologa muzyki. To właśnie jego pionierskie badania i wieloletnie studia pozwoliły na szczegółowe zrozumienie procesu rozwijania zdolności i umiejętności muzycznych u dzieci!

Efekty pracy w oparciu o koncepcję Gordona są mierzalne i są to działania niezwykle skuteczne. Instytut wspiera muzyków, nauczycieli i rodziców przeprowadzając autorskie warsztaty, szkolenia dla nauczycieli, a także Certyfikowany Roczny Kurs Gordonowski.

Nasza oferta:

💎 Autorskie warsztaty i szkolenia: skierowane do nauczycieli i muzyków, pragnących zgłębić i zastosować praktycznie koncepcję Gordona. Organizujemy szkolenia kursy gordonowskie z zakresu: audiacja wstępna (niemowlęta, małe dzieci, dzieci przedszkolne), audiacja właściwa (formalna edukacja muzyczna, koncepcja gordonowska w szkole muzycznej, wykorzystanie koncepcji gordonowskiej w chórze dziecięcym) oraz Music Moves for Piano – nauczanie gry na fortepianie autorską metodą, według Teorii Uczenia się Muzyki Edwina Gordona.

💎 Certyfikowany Roczny Kurs Gordonowski: intensywne szkolenie, po którym uczestnicy zdobędą solidne fundamenty teorii Gordona i praktyczne doświadczenie zawodowe. Oferujemy dwa poziomy kursu, pierwszy i drugi rok (Zaawansowany Kurs Gordonowski).

💎 Poradnictwo i konsultacje indywidualne: Dedykowane rodzicom i nauczycielom, poszukujących profesjonalnego wsparcia i doradztwa. Podczas spotkania na platformie zoom możesz skorzystać konsultacji indywidualnych dla rodziców dzieci uzdolnionych, rodziców uczniów szkoły muzycznej którzy doświadczają trudności, oraz konsultacji metodycznych dla nauczycieli.

💎 Podręczniki, przewodniki metodyczne, pomoce dydaktyczne do zajęć muzycznych. Nasze wydawnictwo oferuje e-booki, książki drukowane, karty do gry, materiały uzupełniające dla nauczycieli pracujących z niemowlętami, dziećmi przedszkolnymi, dziećmi w wieku szkolnym (szkolnictwo ogólnokształcące, profesjonalne szkolnictwo muzyczne).

 

W Instytucie Gordonowskim jesteśmy świadomi, jak wielka wartość drzemie w muzyce. To nie tylko sztuka, ale także narzędzie do rozwoju osobistego. Z pasją i zaangażowaniem wspieramy więc wszystkich, którzy pragną odkrywać i rozwijać potencjał muzyczny, zarówno swój, jak i innych.

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Razem odkryjemy, jak muzyka może stać się źródłem niekończącej się radości i inspiracji!

 

received_1570869413070834

 

 

gordon edwin foto

 

Edwin Gordon

Prof. Edwin E. Gordon, amerykański muzyk jazzowy, pedagog, psycholog muzyki i profesor na University of South Carolina w Columbii, był postacią wyjątkowo wszechstronną. Urodził się 14 września 1927 roku, a jego pasja do muzyki objawiła się już we wczesnym dzieciństwie. Jednakże, to nie tylko miłość do dźwięków, lecz również jego determinacja i głębokie zrozumienie procesu uczenia się muzycznego uczyniły go jednym z najbardziej wpływowych badaczy w dziedzinie edukacji muzycznej.

Profesor Gordon zapisał się w historii jako pionier w dziedzinie teorii uczenia się muzyki i modelu audiacji. Jego prace były szeroko cytowane i wykorzystywane na całym świecie, a on sam zyskał uznanie jako badacz, autor, redaktor i wykładowca. Swoje odkrycia opisał w licznych publikacjach, które zrewolucjonizowały sposób, w jaki postrzegamy rozwój muzyczny dzieci oraz proces uczenia się muzyki. 

Po ukończeniu studiów muzycznych na Eastman School of Music, gdzie zdobył tytuły licencjata i magistra gry na kontrabasie, Gordon podjął pracę w zespole Gene’a Krupy. Jednak jego głód wiedzy nie został zaspokojony jedynie grą na instrumencie – w 1958 roku uzyskał doktorat z psychologii muzyki na University of Iowa. Jego praca badawcza skupiała się na rozwijaniu umiejętności muzycznych dzieci, zwłaszcza w bardzo młodym wieku. Był twórcą Teorii Uczenia się Muzyki, która kładzie nacisk na audiację – zdolność słyszenia i rozumienia muzyki w umyśle, nawet gdy nie jest ona fizycznie obecna. Opracował również testy uzdolnień muzycznych oraz modele rozwijania umiejętności muzycznych u niemowląt i małych dzieci.

Jako profesor w University of South Carolina w Columbii oraz wcześniej na Temple University w Filadelfii i State University of New York w Buffalo, Gordon przekazał swoją pasję i wiedzę kolejnym pokoleniom nauczycieli muzyki. Był laureatem wielu nagród za wybitne osiągnięcia w dziedzinie edukacji, a jego wpływ na rozwój edukacji muzycznej jest trwały i głęboki.

Niewątpliwie, dziedzictwo Edwina E. Gordona w edukacji muzycznej jest niezwykle bogate i inspirujące. Jego prace kontynuowane są przez kolejne pokolenia nauczycieli i badaczy, którzy dążą do zrozumienia i poprawy procesu uczenia się muzyki u dzieci i młodzieży. Jego motto, że ​​”muzyka jest nieodłączną częścią życia każdego człowieka”, nadal inspiruje i prowadzi nas w dzisiejszym świecie muzycznym.

IMG_6217

 

Urszula Polak


Mgr sztuki Urszula Polak, doświadczona specjalistka w zakresie innowacyjnej Music Learning Theory E. E. Gordona, metodyk, trener.
Założycielka i Prezes Instytutu Godonowskiego, członek The Gordon Institute for Music Learning.
Prowadzi kursy i szkolenia metodyczne dla nauczycieli z całej Polski.
Czerpie wiedzę od polskich i zagranicznych specjalistów, brała udział w kursach i szkoleniach m.in. u Marilyn Lowe, Richarda Grunowa, Arnolfo Borsacchi, dr Andy’ego Mullena, Heather Shouldice, Heather Kirby, dr Ewy Klimas-Kuchtowej. Ukończyła Professional Development Level Course organizowany przez GIML, a także wrocławską Akademię Muzyczną, a ponadto ponad 150h warsztatów o tematyce rozwoju osobistego, empatycznej komunikacji, edukacji niedyrektywnej i Porozumienia bez Przemocy. Prywatnie interesuje ją Rodzicielstwo Bliskości, taniec i praca z ciałem.

 


Lista Certyfikowanych Absolwentów Rocznego Kursu Gordonowskiego:


Nr certyfikatu:
1/IG/2021 Aleksandra Szymańska
2/IG/2021 Mariola Dereń
3/IG/2021 Karolina Bindel
4/IG/2021 Natalia Wensierska
5/IG/2021 Małgorzata Piotrowska
6/IG/2021 Teresa Wosicka
7/IG/2021 Joanna Skorupska
8/IG/2021 Monika Jeszke
1/IG/2022 Marta Szewczyk
2/IG/2022 Tomasz Kurnik
3/IG/2022 M.* D.*
4/IG/2022 Magdalena Zaranek
5/IG/2022 Marta Walicka
6/IG/2022 S.* G.*
7/IG/2022 K.* Ś.*
8/IG/2022 J.* K-M*
1/IG/2023 P. M.*
2/IG/2023 Magdalena Handke
3/IG/2023 Z.W.*
4/IG/2023 K.G.*
5/IG/2023 N.P.*
6/IG/2023 Daria Kuziak
7/IG/2023 Katarzyna Belkius
8/IG/2023 Weronika Jarzyńska-Pluta
9/IG/2023 Małgorzata Panek
10/IG/2023 M.K.*
11/IG.2023 M.T.*
12/IG/2023 I.S.*
14/IG.2023 O.D.*
15/IG/2023 M.T.-R.*
1/IG/2023 M.M.*
2/IG/2023 M.W.*
3/IG/2024 M.K.*
4/IG/2024 D. P.*
5/IG/2024 A. W.*
6/IG/2024 Magdalena Myjak
7/IG/2024 A. G.*
8/IG/2024 R. P.*
9/IG/2024 B. P.*
10/IG/2024 J.M.*
11/IG/2024 W.K.*
1/IG/2024  Stanisław Czaj
2/IG/2024 T. K.*
3/IG/2024 M. Ł.*
4/IG/2024 Aleksandra Bręńska
5/IG/2024 Anna Maria Nowakowska-Czaj
6/IG/2024 N. P.*
7/IG/2024 M.W.*
8/IG/2024 P. M.*

*Dane zostały ukryte w związku z RODO